دانستنی ها

نحوه استفاده از حلقه هولاهوپ؛ حلقه ای برای تناسب اندام

نحوه استفاده از حلقه هولاهوپ؛ حلقه ای برای تناسب اندام
4.5 (89.09%) 11 رای

آیا در فکر لاغری و تناسب اندام  آن هم در فضای منزل هستید؟ حلقه هولاهوپ فعالیت ورزشی مهیج و جالبی است و به شما در زمینه لاغری و تناسب اندام کمک خوبی می کند. شاید در ابتدا، کنترل این وسیله کمی مشکل به‌نظر می‌رسد، اما با کمی صبر و تمرین می‌توانید حلقه هولاهوپ را به‌حرکت درآورید. با استفاده از حرکات ورزشی هولاهوپ، دیگر داشتن بدنی خوش‌فرم تنها یک رؤیا نیست. در این مقاله آموزش کار با حلقه هولاهوپ را آموزش خواهیم داد.

آیا حلقه هولاهوپ می‌تواند به‌عنوان یک ورزش به حساب بیاید؟ آیا لاغری با حلقه هولاهوپ بدست می‌‌آید؟ استفاده از حلقه هولاهوپ می‌تواند به شما برای لاغری کمک کند. هر دقیقه استفاده از این وسیله باعث سوختن ۷ کالری می‌شود.

حتما بخوانید:  ورزش سی ایکس ورکس چیست؟ (راهنمای ورزش cxworx)

حلقه هولاهوپ اغلب برای تقویت قسمت میانی بدن استفاده می‌شود، اما می‌توان بقیه نقاط بدن را نیز تحت‌تأثیر قرار داد. چرخاندن حلقه هولاهوپ در اطراف باسن نوعی ورزش هوازی خیلی مؤثر است.

جالب است بدانید هر چقدر حلقه هولاهوپ سنگین‌تر باشد، شتاب بیشتری برای حرکت ایجاد و به عضلات شکم فشاری بیشتری وارد می‌کند. وزن مناسب برای این حلقه در حدود ۹۰۰ گرم است.

در ضمن اگر قطر حلقه هولاهوپ بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را جلو و عقب کنید؛ چراکه زمان بیشتری برای نشان‌دادن واکنش دارید. قطر مناسب حلقه هولاهوپ، ارتفاع بین دور کمر و قسمت سینه است.

برای داشتن یک برنامه‌ی تمرینی مناسب در کنار استفاده از حلقه هولاهوپ از حرکات دیگر مثل اسکوات هم استفاده کنید.

شروع کار با حلقه هولاهوپ

درون حلقه هولاهوپ قرار بگیرید؛ طوری‌که پای راست در جلو قرار داشته باشد. حلقه با پشت کمر در یک‌راستا باشد. شانه‌های خود را جمع کنید. سینه بالا باشد. زانوها را کمی خم کنید و حلقه هولاهوپ را خلاف عقربه‌های ساعت دور کمر بگردانید. اگر می‌خواهید حلقه هولاهوپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، پای چپ را جلو بگذارید.

برای چرخاندن حلقه، وزن خود را به‌سرعت بین پای عقب و جلو جابه‌جا کنید. باسن خود را عقب و جلو کنید. اگر حس کردید که حلقه درحال افتادن است، راست بایستید و به حلقه ضربه وارد کنید تا بالاتر بیاید.

چرخاندن حلقه از کنار

بایستید؛ درحالی‌که فاصله‌ی بین پاها از عرض شانه بیشتر باشد. حالا حلقه را با کمک چپ و راست باسن بچرخانید. در این حالت حلقه باید با اطراف کمر شما تماس پیدا کند. عضلات شکم را منقبض کنید و سینه و سر را بالا نگه دارید. هر چقدر نیروی بیشتری به حلقه وارد کنید، سرعت چرخش آن نیز بیشتر می‌شود.

چرخش ۳۶۰ درجه

ابتدا این حرکت را بدون حلقه انجام بدهید. پای چپ محکم روی زمین قرار بگیرد و پای راست یک قدم جلو قرار داشته باشد. بدن خود را به سمت چپ بچرخانید. حالا پای راست را به‌طور ۳۶۰ درجه بچرخانید. پای چپ شما حکم محور را دارد.

حلقه را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. وزن خود را روی پای چپ بندازید و از پای راست برای وارد کردن فشار به حلقه استفاده کنید.

حرکت حلقه

بایستید و حلقه را با دست راست خود بگیرید. کف دست رو به زمین باشد. در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حلقه را بچرخانید و به‌آرامی حلقه را به بالای سر بیاورید. سعی کنید حلقه به انگشتان شما برسد. از دست خود برای فشار وارد کردن به حلقه استفاده کنید. حلقه بین کف دست و پشت دست شما جابه‌جا می‌شود.

کف دست را کاملا باز کنید تا حلقه روی ساعد پایین نیاید. وقتی خسته شدید حرکت را با دست دیگر هم تکرار کنید.

حلقه‌ی جفت دست

حرکت را ابتدا با یک دست شروع کنید. وقتی حلقه روی دست راست شما قرار دارد، دست چپ خود را بلند کنید و کف دو دست را به هم بچسبانید. همین‌طور به چرخاندن حلقه ادامه بدهید. می‌توانید برای سخت‌تر کردن، حرکات اسکوات و لانگ را نیز هم‌زمان انجام بدهید.

قدم زدن

وقتی حلقه را روی کمر خود، موازی با زمین می‌چرخانید، قدم‌های کوتاهی به سمت جلو بردارید. می‌توانید حتی به عقب قدم بردارید.

دست‌به‌دست کردن حلقه

حلقه را با دست راست خود بگیرید و آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. وقتی حلقه به پشت بدن رسید، می‌توانید آن را به دست چپ خود بدهید. به چرخاندن حلقه ادامه بدهید و به صورت متناوب حلقه را بین دست‌های خود جابه‌جا کنید. می‌توانید هم‌زمان قدم هم بزنید و حرکات اسکوات و لانگ را نیز اجرا کنید.

پرش از درون حلقه

این حرکت مشابه طناب‌زدن است. با دست راست خود، حلقه را عمود بر زمین و درست مقابل بدن‌تان نگه دارید. سپس آن را به سمت چپ بچرخانید و با خم کردن سر و زانوهایتان از داخل حلقه بپرید. البته در حین این باید حرکت مچ دست‌تان را طوری بچرخانید تا کف دست‌ رو به بدن قرار بگیرد. سپس به وضعیت اول‌تان برگردید و این حرکت را تکرار کنید.

منبع
womenshealthmaghealth
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن