آموزشترفند ها

نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل

آموزش حل مشکل حذف صفر قبل از عدد در اکسل

آیا می‎خواهید در اکسل قبل از هر عددی صفر اضافه کنید؟ در این مقاله آموزشی قصد داریم به ما آموزش دهیم که چگونه قبل از اعداد در اکسل صفر بگذارید و مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل را با شما مرور کنیم.

مقدمه

حتما می‎دانید که در هنگام اضافه کردن شماره و عدد در نرم‌افزار اکسل، صفرهای پیش از عدد اتومات‎وار حذف می‌شوند. مثلا این مشکل در مواقعی که بخواهید شماره تلفن یا کد وارد کنید بسبیار پررنگ می‎شود. پس اگر همین مشکل شما را به این صفحه فراخوانده، وقت را از دست ندهید و ادامه مطلب آموزشی را پی بگیرید.

فهرست مقاله آموزشی:

  • اضافه کردن صفر قبل از عدد در اکسل هنگام تایپ
  • حل مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل با انجام  Formatting 
  • استفاده از Formatting شخصی‌سازی شده برای حفظ سلول به صورت  Numeric

اضافه کردن صفر قبل از عدد در اکسل هنگام تایپ

چنانچه در حال تایپ هستید و می‎خواهید قبل از اعداد صفر وارد کنید و مشکل پاک شدن اتومات صفر در اکسل را خاتمه دهید، می‎توانید یک علامت نقل قول (‘) را پیش از عدد وارد کنید.

add 0 to a number in Excel 01 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
اضافه کردن صفر قبل از عدد در اکسل هنگام تایپ

با این روش به اکسل می‎فهمانید که ای اکسل جان، این عدد نیست بلکه متن است! همین ترفند کوچک مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل و همین طور مشکل اعداد در اکسل را حل می‎کند. همچنین اگر برعکس این روش را اجرا کنید، می‌توانید از آن به عنوان روش حذف صفر از اول اعداد در اکسل نیز استفاده کنید.

هنگامی که روی عبارت Enter می‌زنید تا تغییرات را تایید کنید، یک مثلث سبز رنگ در گوشه سمت چپ سلول مورد نظر به نمایش در می‌آید. اکسل قصد بررسی این موضوع را دارد که آیا واقعا قصد انجام آن کار را دارید و یا می‌خواهید آن را تبدیل به یک عدد کنید.

حال باید روی نشانه لوزی شکل کلیک نمایید تا فهرستی از اعمال را نمایش دهد. سپس گزینه Ignore Error را انتخاب کنید تا تغییرات انجام شده صورت گیرد و آن عدد به صورت متنی ذخیره شود.

add 0 to a number in Excel 02 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
اضافه کردن صفر قبل از عدد در اکسل هنگام تایپ

پس از این اقدام ملاحظه می‎کنید که مثلث سبز رنگ محو می‎شود.

حل مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل با انجام Formatting

روش انجام Formatting هنگام تایپ برای گذاشتن صفر در اکسل یا گذاشتن صفر اول موبایل در اکسل یکی از راه‌های سریع و ساده است، اما از این بهینه‌تر زمانی است که آن را از قبل انجام دهید. بدین ترتیب، مشکل اعداد در اکسل به راحتی حل می‌شود.

تعدادی از سلول‌ها را که می‌خواهید به صورت متنی فرمت کنید، انتخاب کرده و سپس تب Home را بزنید و فهرست کشویی را در گروه اعداد باز کرده و کلمه Text را انتخاب کنید.

add 0 to a number in Excel 03 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
حل مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل با انجام Formatting

خب کمیت‌هایی که در اینجا وارد می‌نمایید، به صورت خودکار به صورت متنی ذخیره خواهند شد و به حل مشکل پاک شدن اتوماتیک عدد صفر در اکسل و گذاشتن صفر اول در اکسل کمک می‎کند که درنهایت می‎توایند صفر اول موبایل را به راحتی وارد کنید و مشکلی هم پیش نمی‎آید.

استفاده از Formatting شخصی‌سازی شده برای حفظ سلول به صورت Numeric

دو روش قبلی برای گذاشتن صفر اول اعداد بسیار خوب و بهینه هستند. اما زمانی پیش می‌آید که شما قرار است برای اعداد قابل محاسبه این کار را انجام دهید، اما چگونه؟ به واقع چه کار کنیم تا به حل معظل اعصاب خوردکن حذف خودکار صفر اول اعداد خاتمه دهیم؟

برای مثال، شاید شما یک شماره کد ملی داشته باشید و یا شماره‌ای که برای ارسال فاکتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گونه شماره‌ها به گونه‌ای هستند که ممکن است در ابتدا، حتی دو صفر هم وجود داشته باشد. برای اضافه کردن صفر قبل از عدد در اکسل و همین طور برای انجام برخی از محاسبات چه باید کرد؟

در این مواتقع دیگر نمی‎توان با ترفند ذخیره کردن به صورت متن کارمان را راه بیاندازیم و اکسل را گول بزنیم بلکه در اینجا لازم است یک سری محاسبات روی عدد فوق صورت پذیرد. مثلا اضافه کردن و کسر اعداد از همدیگر تا بتوان به محاسبه اعداد فاکتور به صورت خودکار پرداخت، باید آن سلول را به صورت عددی ذخیره کرد تا بتوان چنین محاسباتی را روی آنها انجام داد.

تعدادی از سلول‌ها را برای انجام محاسبات انتخاب کنید. روی محدوده انتخاب شده راست کلیک نموده و کرده Format Cells را انتخاب کنید.

add 0 to a number in Excel 04 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
استفاده از Formatting شخصی‌سازی شده برای حفظ سلول به صورت Numeric

حالا از تب Number گزینه Custom را از فهرست دسته‌بندی شده انتخاب کرده و عدد 00000 را درون آن تایپ نمایید.

add 0 to a number in Excel 05 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
استفاده از Formatting شخصی‌سازی شده برای حفظ سلول به صورت Numeric

خب وارد کردن پنج صفر چه کمکی می‎کند؟ خب با وارد کردن پنج صفر یک قالب عددی با طول ثابت ایجاد می‎کنیم.  مثلا اگر تنها سه عدد درون سلول وارد شود، دو صفر اضافی نیز به صورت خودکار به ابتدای آن اضافه می‌گردد تا کدهای پنج رقمی دارای دو صفر اول به درستی نمایش داده شوند و بدین ترتیب، گذاشتن صفر اول در اکسل امکان‌پذیر شود.

add 0 to a number in Excel 06 - نحوه وارد کردن صفر قبل از یک شماره در اکسل
استفاده از Formatting شخصی‌سازی شده برای حفظ سلول به صورت Numeric

دیگه این که قالب عددی شما چگونه باشد بستگی به خودتون دارد و طبق شرایط و طول اعدادی که دارید می‎توایند تعیین نمایید.

قابلیت اکسل برای فرمت کردن سلول‎ها نوعی ابزار عالی برای ایجاد قالب‌های مختلف جهت نمایش شماره تلفن، شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی است، مخصوصا زمانی که این اطلاعات قرار است توسط افراد زیادی وارد گردد. لازم به یادآوری است که برعکس این روش‌ها نیز می‌تواند به عنوان روش حذف صفر از اول اعداد در اکسل مورد استفاده قرار گیرد.

0/5 ( 0 نظر )
منبع
howtogeek

پاسخی بگذارید

بستن
بستن