آموزشاپلیکیشنسیستم عاملگجت ها

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

دردانه های نام آشنای کمپانی سامسونگ یعنی سامسونگ گلکسی اس 8 و سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس که با صفحه نماس خمیده و سخت افزار طوفانی خود، بهمراه بدنه‏ ای که با شیشه و فلز در هم آمیخته شده جلوه ای دیگر به این گوشی هوشمند داده و در قلب های کاربران رسوخ کرده.

اگر نگاهی به گلکسی اس 8 بیندازید متوجه می شوید که تفاوت های چشمگیری با دیگر پرچمداران سامسونگ دارد. در سری اس 8 دکمه هوم رخت بر بسته و برند سامسونگ به قسمت پشت بدنه کوچ کرده است، هر چند جانمایی سنسور اثر انگشت چنگی به دل نمی زند و تمامی قابلیت‌های دستیار هوشمند بیکسبی هنوز در دسترس نیستند، اما این دو گوشی جای خوبی را برای خود در بازار پر رقابت و پرقدرت این روز ها باز کرد ه‏اند.

با همه اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 افتاد دیگر سامسونگ حواس خود را برای طراحی و تولید هر چه بهتر و بی نقص اس 8 جمع کرده تا ایرادات و مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود اما با همه تمرکزی که گذاشته، گویا کمی ایراد و مشکل دیده شده که تعدادی از کاربران آنها را گزارش داده اند. البته هیچ کدام از این ایرادات چندان جدی نیستند و به راحتی قابل حل شدن و یا تعمیر هستند و همچنین به نسبت حجم فروش این دو مدل، تنها تعداد کمی از گوشی‌ها با این مشکلات مواجه می‌شوند. اگر شما هم در جرگه ی این تعداد کم قرار گرفته اید، تا پایان با نیوز کالا همراه شوید تا به بررسی و حل این مشکلات بپردازیم:

 

مشکل 1: رنگ‌ها به قرمز متمایل شده‌اند

samsung galaxy s8 red tint newskala 1 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

تعداد زیادی از کاربران از مشکل قرمز شدن رنگهای صفحه نمایش رنج برده اند و گزارش داده اند. گفته شده که این موضوع هیچ ارتباطی با اپلیکیشن‌ها ندارد و در تمامی برنامه‌ها وضعیت به همین صورت است.

راه حل‌های احتمالی:

سامسونگ دست به کار شده و این مشکل را شناسایی کرده و بروز رسانی‌های لازم برای حل این مشکل را منتشر کرده است. تا زمانی که این آپدیت توسط دستگاه شما نیز دریافت شود می‌توانید با ورود به تنظیمات صفحه نمایش تنظیم کرذن رنگ ها به صورت دستی این مشکل را مرتفع نمایید.

در برخی موارد گزارش شده که این اشکال مربوط به سخت افزار گوشی است. در صورتی که پس از دریافت آپدیت مربوطه همچنان مشکل پابرجا بود باید دستگاه خود را تعویض و یا تعمیر کنید.

 

مشکل 2: مواجه شدن با پیام خطای QDA Keeps Stopping

samsung galaxy s8 review aa 12 of newskala 2 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

ایراد دیگری که کاربران با ان مواجه شده‏اند مربوط به پیام خطای بخش کیفیت گوشی (Device Quality Agent) است که بدون هیچ دلیلی ارسال می‌کند. این اپ بدین منظورطراحی شده تا کیفیت اتصالات وای فای گوشی را بررسی کند.

راه حل‌های احتمالی:

این مشکل توسط سامسونگ شناسایی شده و آپدیت مربوطه برای حل آن منتشر شده است.

در صورتی که هنوز به روز رسانی‌های لازم را دریافت نکرده‌اید می‌توانید اپلیکیشن DQA را به صورت دستی ببندید و یا ارتباطات وای فای را غیرفعال کنید.

 

مشکل 3: چرخش خودکار صفحه انجام نمی‌گیرد (Auto rotate)

samsung galaxy s8 review newskala 3 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

تعدادی از کاربران گلایه کرده اند چرا صفحه نمایش گوشی آنها به صورت اتوماتیک نمی‌چرخد.

راه حل‌های احتمالی:

اگر زمان زیادی از رویارویی با این مشکل نمی گذرد ممکن است دلیل آن نصب یک اپلیکیشن مزاحم باشد. برای چک کردن این مساله وارد حالت Safe Mode شوید. در صورتی که مشکل حل شده بود باید اپلیکیشن‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید را از روی گوشی پاک کنید تا چرخش اتوماتیک دستگاه انجام شود. برای ورود به حالت Safe Mode به راهنمای انتهای مطلب مراجعه کنید.

دلیل دیگر این است که : این مشکل مربوط به سنسور شتاب سنج یا G باشد. اپلیکیشنی مثل GPS & Status Toolbox را نصب کنید و سنسورهای خود را بررسی کنید. در صورتی که مشکل از سخت افزار گوشی باشد و این اپلیکیشن قادر به رفع آن نباشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

اگر باز هم مشکل برقرار بود دیگر نوبت به نصب اپلیکیشن‌هایی مثلRotation Control می رسد که به شما اجازه می‌دهند تا بصورت دستی صفحه را بچرخانید استفاده کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از پلی استور و یا با کلیک بروی همین لینک دریافت کنید.

 

حتما بخوانید:  مقایسه گلکسی S9 و S9 پلاس با گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ

مشکل 4: لانچر گوگل فعال نمی‌شود

Samsung Galaxy S8 apps newskala 4 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

اگر از رابط کاربری سامسونگ راضی نیستید می‌توانید از لانچرهای مختلفی که در پلی استور گوگل وجود دارند استفاده کنید. با اینکه اکثر لانچرها مثل نوا به خوبی در اس 8 اجرا می‌شوند، لانچر گوگل در این گوشی کار نمی‌کند و آیکون آن در هیچ کجا نمایش داده نمی‌شود.

راه حل‌های احتمالی:

بهترین کار استفاده از لانچری بجز گوگل، مثلا لانچر معروفی مثل نوا است.

گویا این مشکل مربوط به اپلیکیشن Secure Folder باشد. برای استفاده از لانچر گوگل در صورتی که اپلیکیشن Secure Folder لازم تان نیست بی معطلی پاکش کنید.

 

مشکل 5: اعلان‌ها با تاخیر اعلام می‌شوند

Samsung Galaxy S8 screen newskala 5 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که نوتیفیکیشنها با تاخیر نمایش داده می شوند و در صورتی که پیامی برای آنها ارسال شده باشد دیر متوجه آن می‌شوند، و دیگر از غافله عقب مانده اند.

راه حل‌های احتمالی:

بنظر این مشکل مربوط به سیستم‌های صرفه جویی مصرف باتری است که در گلکسی اس 8 و اندروید 7 نوقا وجود دارد. برای حل آن وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه اپلیکیشن‌ها یا Apps را انتخاب کنید. از منویی که در قسمت بالا سمت راست صفحه وجود دارد گزینه دسترسی ویژه یا Special Access را انتخاب کرده و روی گزینه بهینه سازی مصرف باتری یا Optimize Battery Usage ضربه بزنید. در منویی که باز شده گزینه Change To را انتخاب کرده و اپلیکیشن‌هایی که اعلانهای آنها دیر ارسال می‌شود را به لیست اضافه کنید.

مشکل 6: ایرادات اندروید اتو (Android Auto)

Samsung Galaxy S8 colors newskala 6 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

برخی از کاربران در اتصال گوشی‌های اس 8 خود به سیستم‌های پخش خودرو به مشکل برخورده‌اند. در برخی موارد حتی پس از اتصال نیز اپلیکیشن‌هایی مثل اسپاتیفای قادر به پخش آهنگ نیستند.

راه حل‌های احتمالی:

در راستای حل این مشکل بهتر است اپلیکیشن Android Auto را حذف کرده و سپس دوباره نصب و راه اندازی کنید. در صورتی که اندروید اتو به پخش خودرو متصل می‌شود اما اپلیکیشنی مثل اسپاتیفای یا ساوندکلاود قادر به پخش آهنگ نیست در اینجا هم هر دو اپلیکیشن را حذف کنید، و آنگاه ابتدا اندروید اتو را نصب و سپس اپلیکیشن مورد نظر خود را نصب کنید.

 

حتما بخوانید:  گزارش: فروش پایین گلکسی اس 8، راه اندازی گلکسی نوت 8 را سرعت میبخشد

مشکل 7: ایرادات ارتباطی

samsung galaxy s8 reviewnewskala 7 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

البته این سری مشکلات از مشکلات  قدیمی سامسونگ و سری اس 8 است که در بسیاری از موارد در هنگام خرید گوشی‌های جدید برای وای فای و بلوتوث دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد. اما جای نگرانی ندارد گوشی‌های اس 8 که مربوط به کشور کره هستند دارای مشکلات عمده وای فای هستند که سامسونگ آپدیت‌های مربوط برای رفع آنها را منتشر کرده است.

راه حل‌های احتمالی برای مشکلات وای فای:

گوشی و مودم وای فای خود را به مدت ده ثانیه خاموش کنید و سپس روشن کنید و مجددا اتصالات خود را چک کنید.

وارد تنظیمات شده و صفحه Power Saving را باز کنید. مطمئن شوید که این قابلیت خاموش است.

اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer را نصب کرده و چک کنید که به چه میزان کانال ارتباطی شما شلوغ است. در صورت امکان از کانالهای خلوت‌تر استفاده کنید.

ارتباطات وای فای خود را پاک کنید و دوباره وارد گوشی کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده و منوی وای فای را انتخاب کنید. در صفحه باز شده انگشت خود را بر روی شبکه‌ای که قصد دارید به آن متصل شوید نگه دارید و گزینه فراموش کردن یا Forget را انتخاب کنید. سپس دوباره اطلاعات لازم را وارد کنید.

مطمئن باشید که نرم افزار مودم یا روتر شما به روز است.

از به روز بودن سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مربوطه در دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

وارد تنظیمات وای فای گوشی شوید و از قسمت پیشرفته یا Advanced آدرس MAC دستگاه خود را مشاهده و یادداشت کنید. سپس وارد تنظیمات مودم یا روتر خود شوید و مطمئن شوید که این آدرس جزو فیلترهای MAC دستگاه است.

البته برخی از کاربران با غیرفعال کردن Hotspot 2.0 بسیاری از مشکلات مربوط به وای فای گوشی را حل کرده‌اند.

راه حل‌های احتمالی برای مشکلات بلوتوث:

راهنماهای دستگاه و سیستم پخش را مطالعه کرده و ارتباطات بلوتوث را ریست کنید.

مطمئن شوید که تمامی مراحل اتصال بلوتوث به دستگاه‌ها را به درستی انجام داده‌اید.

وارد تنظیمات بلوتوث شوید و چک کنید که چیزی تغییر نکرده باشد.

وارد تنظیمات و سپس منوی بلوتوث شوید و تمامی ارتباطات را پاک کنید، سپس همه آنها را از ابتدا دوباره وارد گوشی کنید.

مشکل 8: مشکلاتی که تنها با آپدیت نرم افزاری حل می‌شوند

samsung galaxy s8 reviewnewskala 8 - مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها

برخی از مشکلات گوشی‌های اس 8 تنها با انتشار آپدیت‌های رسمی قابل حل هستند و تا زمانی که سامسونگ آنها را شناسایی و رفع نکرده باید منتظر بمانیم. اشکلات زیر از این دسته هستند:

بیکسبی به خوبی کار نمی‌کند: تعداد زیادی از کاربران گزارش داده‌اند که بیکسبی عملکردی مطابق انتظارات آنها نداشته است و کلید مخصوص آن به خوبی عمل نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که نسخه نهایی بیکسبی هنوز منتشر نشده و قابلیت‌های کامل آن احتمالا در آپدیت پاییزی گنجانده شده‌اند. البته گفته شده که فشردن سریع و چندین باره دکمه بیکسبی باعث فعال شدن آن خواهد شد.

روشن و خاموش شدن‌های بی دلیل: برخی از کاربران گزارش داده‌اند که دستگاهشان در طول رور چندین بار ریستارت می‌شود.

شارژ بدون سیم عمل نمی‌کند: برخی کاربران گزارش داده‌اند که با استفاده از دستگاه‌های شارژر بی سیم متفرقه امکان شارژ گوشی وجود ندارد. با اینکه سامسونگ پیشنهاد کرده که تنها از دستگاه‌های شارژ بی سیم این شرکت استفاده کنید، اما امیدواریم که این مشکل نیز در آپدیت‌های آینده حل شود.

سیستم شناسایی چهره به آسانی گول می‌خورد: گفته می‌شود که حتی در صورتی که از تصویرِ صاحب گوشی استفاده کنید نیز قفل دستگاه باز می‌شود. انتظار می‌رود که دقت این سیستم در آپدیت‌های آینده بیشتر شود.

راهنماها؛ سافت ریست،‌ هارد ریست، ورود به Safe Mode، پاک کردن پارتیشن کش

سافت ریست

کلیدهای پاور و کم کردن صدا را برای حدود ده ثانیه با هم نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. هنگامی که صفحه نمایش دستورات را دریافت نمی‌کند از این راهکار استفاده کنید.

هارد ریست

هنگامی که دستگاه خاموش است دکمه‌های زیاد کردن صدا، هوم و پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید.

زمانی که لوگوی سامسونگ نمایش داده شد دکمه پاور را رها کنید، اما کماکان کلیدهای هوم و افزایش صدا را نگه دارید.

زمانی که صفحه ریکاوری اندروید نمایش داده شد تمامی کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلیدهای مربوط به کم و زیاد کردن صدا روی گزینه wipe data/factory reset رفته و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید.

با استفاده از دکمه کم کردن صدا بر روی گزینه Yes—Delete all user data رفته و سپس دکمه پاور را فشار دهید.

صبر کنید تا ریستارت گوشی انجام شود، هنگامی که در نهایت با گزینه Reboot system now مواجه شدید دکمه پاور را فشار دهید تا ادامه مراحل انجام شوند.

در صورتی گوشی روشن است از قسمت تنظیمات گوشی گزینه Backup & reset را انتخاب کنید، در صفحه‌ای که باز شده بر روی reset device ضربه زده و سپس حالت پاک کردن همه چیز یا erase Everything را انتخاب کنید.

پاک کردن پارتیشن کش

زمانی که دستگاه خاموش است دکمه‌های زیاد کردن صدا، هوم و پاور را همزمان فشار داده و نگه دارید.

زمانی که لوگوی سامسونگ نمایش داده شد دکمه پاور را رها کنید، اما کماکان کلیدهای هوم و افزایش صدا را نگه دارید.

زمانی که صفحه ریکاوری اندروید نمایش داده شد تمامی کلیدها را رها کنید.

با استفاده از کلیدهای مربوط به کم و زیاد کردن صدا روی گزینه wipe cache partition رفته و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید.

در مرحله آخر روی گزینه Reboot system now ضربه بزنید.

ورود به Safe Mode

زمانی که دستگاه خاموش است، با استفاده از کلید پاور آن را دوباره روشن کنید و دست خود را بر روی کلید کم کردن صدا قرار دهید تا پیام Safe Mode نمایش داده شود، با انتخاب این گزینه می‌توانید وارد حالت سیف مود شوید.

در این مطلب ایراداتی که کاربران گوشی‌های گلکسی اس 8 ممکن است بیشتر با آن روبرو شوند را توضیح داده و راه حل‌های مربوط به آنها را نوشته‌ایم. اکثر این ایرادات به آسانی قابل رفع هستند و انتظار می‌رود که سامسونگ در آپدیت‌های بعدی تمامی این مشلات را حل کند.

 

حتما بخوانید:  گلکسی اس ۸ اکتیو در بنچمارک GFXBench رویت شد!

منبع: ANDROIDAUTHORITY

مشکلات رایج در سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و نحوه رفع آنها
امتیاز دهید

پیشنهاد مطالعه:

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید