اخبار خودروخودرونقد و بررسی محصولات

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)
4.5 (90%) 4 رای

فورد موستانگ نماد امریکایی هاست و اگر بخواهید خودرویی را از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی و میزان اسب بخار تولیدی به ازای هر کیلوگرم وزن سنجش نمایید با تعداد زیادی اتومبیل روبرو نیستید که به پای فورد موستانگ GT برسند. قیمت یک فورد موستانگ جی تی از حدود 41 هزار پوند آغاز می‌شود. خوب است بدانید که این خودرو قدرت آئودی RS5 را با قیمت A5 دو لیتری به ارمغان می آرود.

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)

پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری هم‌اکنون قدرت 444 اسب بخاری دارد که 38 واحد بیشتر از قبل بوده و البته این قدرت بیشتر به خاطر بازنگری سیستم سوخت‌رسانی که ترکیبی از تزریق پورت و مستقیم بوده به دست آمده است. با وجود یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، موستانگ تنها در 4.3 ثانیه خود را از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. که این مدت زمان در نسخه مجهز به گیربکس دستی با 4.6 ثانیه روبرو می شود.

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)

از طرفی دیگر پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست موستانگ قدرت کمتری داشته و قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی باعث شده‌اند قدرت آن با 27 واحد کاهش به 286 اسب بخار برسد.

این آپدیت های خودرو تنها به زیر کاپوت ختم نمی شود. از دیگر تغییرات موستانگ جی تی 8 سیلندر باید به سپرهای جلو و عقب جدید، چراغ‌های جلوی نازک‌تر و LED به همراه چهار خروجی اگزوز اشاره کنیم. رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی با سه رنگ بدنه جدید نیز در دسترس خریداران قرار می گیرد.

داشبورد این خودرو دارای پلاستیک‌های نرم‌تری است که به بهبود فضای داخلی کمک کرده است. اما از بزرگترین و مهم ترین تغییرات کابین موستانگ باید به بخش تکنولوژی‌های بکار رفته در آن اشاره کنیم، آنجایی که یک صفحه لمسی 8 اینچی پذیرای سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. و اما موضوع دیگر وجود پشت آمپرهای 12 اینچی جدید بجای نمونه‌های سنتی است که ظاهری فوق‌العاده به این خودرو بخشیده است.

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)

سیستم تعلیق موستانگ 2018 نیز از دست بروزرسانی ها در امان نمانده و موجبات بهبود سواری فراهم شده است. شوک‌های به‌روز شده، میله‌های ضد لغزش کلفت‌تر باعث بهبود سواری خودرو می‌شوند اما موستانگ هنوز هم در شهر کمی ناراحت کننده بوده و در سرعت‌های بالا نیز هرگز رام حس نمی‌شود. البته با استفاده از دامپرهای تطبیقی فورد موستانگ بسیار رضایت‌بخش‌تر از قبل خواهد بود.

فرمان موستانگ برای یک خودروی عضلانی کاملاً سنگین است و هر چند احساس چندانی به راننده منتقل نمی کند اما به اندازه کافی دقیق است. شاسی متوازن خودرو نیز به خوبی عمل می کند.

اولین تجربه رانندگی با فورد موستانگ 8 سیلندر 2018 (Ford Mustang V8 2018)

اما در این بین گیربکس 10 سرعته چندان مورد پسند واقع نشد. با وجود تعویض‌های نرم، اما گیربکس در پاسخ دادن تنبل عمل می کند. باید اذعان کرد که گیربکس 6 سرعته دستی با ذات موستانگ 8 سیلندر همخوانی فوق‌العاده‌ای دارد و دقیق‌تر از قبل است.

موستانگ قبل از نسخه فیس لیفت در آزمایشات یورو انکاپ نتایج ضعیفی داشت زیرا فاقد تکنولوژی‌های ایمنی بود. اما در مدل سال 2018 موستانگ با سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط روبرو شدیم که دو ستاره قبلی را ارتقا می دهد.

فورد موستانگ در بازار خودروهای اسپورت از جایگاه منحصربه‌فردی برخوردار است. به جرات می توان گفت که این خودرو بسیار قوی‌تر از تویوتا GT86 بوده، بسیار ارزان‌تر از ب ام و M4 می باشد. هرچند این خودرو از نظر کیفیت ساخت به پای برخی رقبای المانی نمی رسدعقب‌تر از برخی رقبای آلمانی است اما از نظر قیمتی کمتر خودرویی می‌تواند به آن نزدیک شود.

مشخصات فورد موستانگ GT Fastback 5.0 V8 10 Speed Auto

  • قیمت: 43165 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/527 نیوتون متر
  • گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.1 لیتر در هر صد کیلومتر

 

منبع
autoexpress
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن