اخبار خودروخودرونقد و بررسی محصولات

مقایسه آئودی R8 2019 فیس لیفت با نسخه قبلی

مقایسه آئودی R8 2019 فیس لیفت با نسخه قبلی
4.5 (90%) 4 رای

آئودی R8 2019 فیس لیفت که به اتاق عمل رفته بود، حالا رسما معرفی شده است. این روزها شایعات بسیاری پیرامون تغییرات این خودرو به گوس می‎رسد، و حتی برخی از جایگزینی پیشرانه‌ای 6 سیلندر با قلب آهنین 10 سیلندر سخن می‌گفتند. اما حالا می‎دانیم که تغییرات آئودی آر 8 مدل 2019 از چه قرار است.

پیشرانه 10 سیلندر مشهور آئودی پیش از این امتحام خود را به خوبی پس داده و در مدل پایه 30 اسب بخار قدرت بیشتری داشته و مدل پرفورمنس 10 سیلندر کواترو که هم‌اکنون با نام V10 پلاس شناخته می‌شود، 9 اسب بخار دیگر به مجموعه‌ی خود اضافه کرده است.

تغییرات آئودی R8 2019، قبل و بعد از عمل

تغییرات شکل گرفته در پیشرانه این خودرو باعث شده، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت مدل پایه به کمتر از 3.5 ثانیه برسد و در مدل پرفورمنس نیز شاهد 3 ثانیه هستیم.

البته شایعات و اخبار پیرامون آینده R8 نقل محافل خودرویی است، مثلا اینکه، آیا این خودرو به سوپرکاری هیبریدی یا تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد؟ آیا نسل آینده‌ی این خودرو اصلاً وجود خواهد داشت؟ اما پاسخ به این پرسش‎ها به زمان بهتری موکول خواهد شد که در حوصله این بحث نیست. در حال حاضر قرار است برویم به سراغ، مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه آئودی R8 قبل و بعد از فیس لیفت.

سه‌چهارم جلو

طراحان آئودی در بخش بدنه تغییرات رادیکالی را اعمال نکرده‎اند و تنها تغییری که خیلی به چشم می‎آید، مربوط به بخش جلوی خودرو است. لبه‌ی سپرها هم‌اکنون در بخش زیرین، ورودی هوای متفاوتی دارد و جلو پنجره نیز پهن‎تر شده و به سمت چراغ‎ها گرایش دارد. البته یک ورودی هوای کوچک نیز بین چراغ‌ها و نمای جلو وجود دارد. در این از 3 ورودی هوای نازک و افقی نیز نباید چشم پوشید. در نهایت با نگاهی عمیق‌تر به تریم نقره‌ای جدیدی می‌رسیم.

سه‌چهارم عقب

تا زمانی که آئودی آر 8 فیس لیفت را بغل‎به‎بغل پارک نکرده باشیم، تغییرات بخش عقب خودرو را درک نمی‎کنیم. اما باید اعتراف کنیم که تغییرات صورت گرفته در بخش عقب نیز مناسب و متفوات است. خروجی‌های اگزوز مدل قبلی حالا جای خود را به نمونه‌های گرد بزرگ‌تری داده‌اند. در ضمن یک دیفیوزر بزرگ بین اگزوزها قرار گرفته که کاملاً پهن‌تر از نمونه‌ی پیش از فیس لیفت می‌باشد. ورودی‌های هوای این بخش هم تغییر کرده اما همه‌چیز بالاتر از آن‌ها مشابه نسخه پیشین است.

کابین

حالا سری به کابین آئودی آر 8 فیس لیفت می‎اندازیم تا ببینیم با مدل قبل از عمل چه فرقی کرده است؛ در اینجا هم اوضاع کمی فرق کرده است. در واقع با همان کابین نسخه قبلی طرف هستیم که تنها برخی گزینه‌های رنگی جدید به آن اضافه شده‌اند. کابین R8 هنوز هم راحت و با عملکرد بالای خود همگان را متعجب می‎سازد. فضای مناسبی برای سریع رفتن تدارک دیده شده است.

چنانچه علاقه‌مند به مقایسه‌ی پرفورمنس آئودی R8 قبل و بعد فیس لیفت هستید، باید کمی دندان روی جگر بگذارید، زیرا مدل فیس لیفت شده‎اش از اوایل سال 2019 وارد بازار اروپا خواهد شد.

منبع
quattrodaily
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن