اخبار خودروخودرونقد و بررسی محصولات

مقایسه آئودی Q8 با آئودی E-Tron؛ بنزینی یا الکتریکی؟

مقایسه آئودی Q8 با آئودی E-Tron؛ بنزینی یا الکتریکی؟
5 (100%) 2 رای

به‌تازگی کمپانی محبوب آئودی از کراس‌اوور تمام الکتریکی خود بنام E-Tron رونمایی کرد و وارد عرصه‎ای شد که خودروهایی همچون جگوار I-Pace، مرسدس بنز EQC و تسلا مدل X حضور دارند؛ اما هیچ‎یک از آنها اندازه مشابهی ندارند و تنها چیزی که آنها را به رقیبی جدی برای یکدیگر بدل کرده، برخورداری از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی است. البته هنوز هم بازار خودروی جهان تحت سلطه‎ی خودروهای بنزینی است و برای غلبه بر آن راه زیادی در پیش دارند. به همین منظور در ادامه قصد داریم یک نمونه الکتریکی را در مقابل یک نمونهٔ بنزینی قرار دهیم تا دریابیم که آیا خودروهای الکتریکی در حال حاضر توانایی رقابت با نمونه‌های بنزینی را دارند یا خیر؟. دور خودروی مورد بحث امروز ما، آئودی E-Tron و Q8 هستند که تقریباً از زبان طراحی یکسانی سود می‎برند و طراحی داخلی و تکنولوژی آن‌ها نیز مشابه است.

آئودی Q8 زیباتر است یا E-Tron؟

ابتدا ظاهر این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه می‎کنیم. پس بهتر است در این قسمت، قوای محرکه را بیخیال شویم. در نگاه اول دریافتیم که E-Tron از Q8 کوچک‌تر است. این کراس‌اوور الکتریکی با 4.90 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.66 متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازهٔ رنجروور ولار است که این یعنی در خانوادهٔ کراس‌اوورهای آئودی بین مدل کامپکت Q5 و مدل میان سایز Q7 قرار می‌گیرد؛ پس آئودی هوشمندانه عمل کرده و نه تنها یک کراس‌اوور تمام الکتریکی متولد کرده بلکه یک زیر سگمنت جدید هم ایجاد کرده است که به همین دلیل احتمالا آمار فروش آن‌را بالاتر می‌برد. دقیقا مرسدس بنز برعکس عمل کرده است زیرا EQC کراس‌اووری کامپکت است و اندازه‌ای مشابه مدل GLC دارد.

با اینکه E-Tron کراس‌اوور بزرگی است اما برای اشخاصی که فضای بزرگ و جادار خیلی برای‎شان اهمیت دارد، هنوز هم Q8 با 4.98 متر طول، 1.99 متر عرض و 1.70 متر ارتفاع، انتخاب بهتری است. ناگفته نماند که علاوه بر آن، Q8 استایل پویاتر، چراغ‌های جلوی شیک‌تر و بخش عقبی فست‌بک مانندی دارد. حتی باوجود این‎که ارتفاع Q8 بیشتر است، سقف آن شیب بیشتری دارد.

کابین آئودی کیو 8 یا کابین E-Tron؟

حالا وارد کابین درو خودرو می‎شویم. کابین آئودی کیو 8 نسبت به کابین E-Tron جذاب‎تر به نظر می‌رسد. کمی دقیق‌تر که می‎شویم، تفاوت‌هایی در طراحی کلی و همچنین متریالی با کیفیت بهتر در بخش بالایی داشبورد و کنسول مرکزی Q8 ملموس است. تنها چیزی که Q8 از آن محروم است، سیستم آینهٔ مجازی E-Tron است؛ در این سیستم آینه‎های جانبی سنتی با دوربین‎های کوچکی جایگزین شده‎اند و تصاویر زنده را به نمایشگرهایی که روی رو دری‌ها نصب شده‌اند ارسال می‌کنند. در ضمن به نظر می‎رسد که صفحه‌نمایش کنسول مرکزی E-Tron کمی به سمت راننده زاویه دارد.

منطق چه می‎گوید؟

برخلاف مقایسهٔ مرسدس بنز EQC با GLC، حالا انتخاب آئودی E-Tron بجای Q8 واقعاً می‌تواند منطقی باشد زیرا این خودروی الکتریکی چندان کوچک‎تر از آئودی کیو 8 نیست، به اندازه همان لوکس و جادار است و از همه مهم‌تر، قوای محرکهٔ تمام الکتریکی دارد.

در کنار همه‎ی این ویژگی‎ها باید بگوییم که قیمت E-Tron در ایالات‌متحده از 74,800 دلار آغاز می‌شود که این یعنی قیمت E-Tron هم تقریباً نزدیک به Q8 خواهد بود؛ بنابراین کراس‌اوور تمام الکتریکی آئودی نباید از مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 گران‌تر باشد.

منبع
نیوز کالا
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن