آموزشکسب و کار

12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)

12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
5 (100%) 1 رای

هر چه به جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday) نزدیک می‌شویم، صحبت‌ها پیرامون این رویداد بیشتر و بیشتر می‎شود. در ادامه به 12 ایده بازاریابی در جمفه سیاه می‎پردازیم. البته این ایده‏‎ها مخصوص بلک فرایدی نیست و در مناسبت‎های دیگر نیز می‎توانید به خوبی به‎کار گیرید. در ادامه نیوز کالا را همراهی کنید.

تجربه ثابت کرده که با روش‌هایی هرچند ساده در مناسبت‎های خاص، می‌توان مشتری‌های بیشتری جذب کرد. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است که برای جمعه سیاه آماده شوید. اگر به فروش بیشتر می‎‏اندیشید پس ادامه مطلب را با دقت پی بگیرید تا چند روش ایجاد محیطی مناسب برای جذب مشتری را به شما معرفی کنیم. با توجه به شرایط و نیاز مشتری از این روش‌ها در جمعه‌ سیاه استفاده کنید.


ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی


1- فروش ساعتی

همیشه خریداران خود را شگفت‌زده نگه‌دارید. در هر ساع تتنها تعدادی از اجناس خود را حراج کنید. اما این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که به‌علاوه‌ی اجناسی که ساعتی به حراج می‌روند، بر روی دیگر اجناس خود نیز تخفیف لحاظ کنید. مثلا: اگر تمام کالای فروشگاه‎تان 40 درصد تخفیف خورده‌اند، کالاهای ساعتی خود را 50 درصد تخفیف بزنید.

black friday marketing ideas 00 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
فروش ساعتی؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

برای این کار حتی میتوانید یک اپلیکیشن طراحی کنید تا زمان‎بندی تخفیفات کالاها در اختیار مشتری قرار گیرد و اطلاع‎رسانی خوبی انجام گیرد. بهتر است هر ساعت برای کالاهای حراجی خود، پستی در تمام شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

2- راهنمای هدیه بسازید

کالاهای فروشگاه خویش را متناسب با مناسبت‎های مختلف دسته‎بندی نمایید. در این صورت است که خریدار در مناسبت خاصی به سراغ فروشگاه شما می‎آید و راحت‌ترین خرید ممکن را تجربه می‎کند. 2 راه برای این کار وجود دارد: ایجاد مجموعه‌های هدیه و نوشتن مقاله.

black friday marketing ideas 01 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
راهنمای هدیه بسازید؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

برای ایجاد یک مجموعه کافیست، یک تگ مشترک میان تمام کالاهای خود ایجاد کنید و تمام کالاهای موجود در این مجموعه را تگ کنید. نوشتن مقاله‌ی مرتبط با مناسبت موردنظر و معرفی هدیه‌ها نیز راهی دیگر است. این راه شاید وقت‌گیر و پرزحمت باشد اما نتیجه‌ی مؤثری دارد. این مقاله می‌تواند به‌صورت یک لیست باشد؛ برای مثال 40 هدیه برای کریسمس.

جهت بالا بردن بازدید راهنمای هدیه‎ها بهتر است که آنها را روی صفحه اصلی فروشگاه خویش قرار دهید. همچنین می‎توانید از طریق خبرنامه ایمیلی ان را به دست مشترکین خود برسانید. از قلم نیفتد که ارسال بر روی شبکه‎های اجتماعی نیز یکی دیگر از بهترین استراتژی‎هاست.

3- هدیه‌های مجانی بدهید

هدیه گرفتن مجانی برای مشتریان بسیار جذاب و خاطره‎انگیز است. در کنار برخی کالاها یک هدیه کوچک قرار دهید ویا برای هر خریداری در مناسبتی خاص از شما خرید کرده یک هدیه کوچک بفرستید.

black friday marketing ideas 02 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
هدیه‌های مجانی بدهید؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

مطمئن شوید که هدیه‌های رایگان فروشگاه‎تان بر روی صفحه‌ی اصلی سایت قابل‌ دیدن هستند. می‌توانید حداقل تعیین کنید که برای مثال برای خریدهای بالای 200 هزار تومان هدیه‌های مجانی بدهید.

4- فروش خود را گسترش دهید

یکی دیگر از اشتراتژی های موفق در حراج، افزایش زمان فروش است. فروش خویش را تنها به یک مناسبت خاص محدود نکنید؛ مثلا برخی فروشندگان جمعه سیاه فرو خود را تا 4 روز ادامه می‎دهند. مطمئنا با گسترش زمان فروش مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. البته سعی کنید همیشه بهترین پیشنهادها و حراجی‌های خود را برای روز مورد نظر نگه‌ دارید و برای روزهای قبل و بعد از آن روز حراجی‌های جذاب و متناسب داشته باشید.

5- بازاریابی ایمیلی

برای این کار، دو رویکرد وجود دارد؛ چنانچه لیست ایمیل ندارید، بهترین راه این است که با خریداران قبلی خویش تماس گرفته و به آن‌ها تخفیف مخصوص به خریداران را پیشنهاد دهید. اگر قبلاً هم از شما خرید کرده‌اند پس احتمال اینکه بازهم خرید کنند وجود دارد. اگر خرید قبلی آن‌ها کمتر از 30 روز قبل بوده، پس برند شما را هنوز به یاد دارند. اما برای به دست آوردن یک لیست ایمیل می‌توانید قبل از شروع حراجی با تبلیغات و جذب مخاطب یک لیست از ایمیل خریداران بالقوه به دست بیاورید و سپس در موعد مشخص پیشنهادهای خود را برای آن‌ها ایمیل کنید.

black friday marketing ideas 03 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
بازاریابی ایمیلی؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

اگر از طریق ایمیل به مشتریان خود پیشنهاد خرید ارسال می‎کنید، حتما مطمئن باشید که شامل پیشنهادهای همان روز باشد تا مشتریان به صورت روزانه راغب شوند که ایمیل‎شان را جهت دریافت پیشنهاد روز چک کنند. همچنین کالاهای پیشنهادی حتماً کلیک خور باشند تا خریدار را مستقیماً به کالا هدایت کنند. تأکید کردن بر روی میزان تخفیف را فراموش نکنید.

6- کالاهای جدید اضافه کنید

خریداران همیشه از روبرویی با کالاهای جدید ذوق زده می‎شوند. به 2 روش می‌توانید به فروشگاه خود کالا اضافه کنید؛ چند روزی قبل از مناسبت موردنظر، تعدادی کالا اضافه کنید تا فروشگاه‎تان به نظر به‌روزرسانی شده برسد و همچنین به خریداران قدیمی شما احساس تازگی ببخشد.

black friday marketing ideas 04 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
کالاهای جدید اضافه کنید؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

روش دیگر این است که کالاهای اضافه کنید که به شکل اختصاصی فقط در مناسبت موردنظر در دسترس قرار می‌گیرند. می‌توانید یک شمارنده به سایت خود اضافه کنید تا شمارش معکوس شروع فروش را نمایش دهد. همچنین می‌توانید کنار کالای خود جملات جذابی مانند: «مختص جمعه‌ سیاه» را بنویسید.

7- خریدار را مشتاق نگه‌دارید

یکی از راه‎های آسان برای بازاریابی مناسبتی این است که گیف یا ویدئوی تبلیغاتی بسازید و کالاهای خود را تبلیغ کنید. در ویدئوی فوق یک نگاه کوتاه به کالاهای حراجی آن روز بیاندازید. سپس گیف یا ویئوی فوق را بر روی شبکه‎های اجتماعی نشر دیهد تا خریداران را قبل از فروش درگیر سازید.

8- هشتگ گذاری کنید

برای بازاریابی در هر مناسبتی از هشتگ آن روز استفاده کنید؛ برای مثال هشتگهای: #جمعه_سیاه #حراجی_عید.

این هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا خریدارانی که مشخصاً در آن روز قصد خرید دارند را پیدا کنید. هشتگ گذاری برای انواع مختلف کالا کاربرد دارد. اما بااین‌حال سعی کنید کالاهایی را هشتگ گذاری کنید که مورد پسند اکثریت خریداران هستند.

9- برای تبلیغات بیشتر هزینه کنید

در مانسبت‎های مختلف حراجی همچون جمعه سیاه، مسلما هزینه تبلیغات نیز بالاتر می‎رود؛ پس مدتی قبل از مناسبت موردنظر، هزینه‌ی تبلیغات را کنار بگذارید. مطمئن باشید که هزینه تبلیغات بیشتر مساوی با بیشتر دیدن شدن است. اطمینان حاصل کنید که در تبلیغات خود به تخفیف‌ها و مناسبت خاص اشاره‌کنید. اگر در زمان مناسب و با قیمت مناسب به مردم کالایی را ارائه دهید، حتماً از شما خرید خواهند کرد.

10- یک تقویم محتوا بسازید

black friday marketing ideas 05 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
یک تقویم محتوا بسازید؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

چند روزی قبل از مناسبت موردنظر، برای خود تقویمی از محتوای موردنیاز برای سایت بسازید و مطمئن شوید محتوای زیر در آن وجود دارد:

  • برای شبکه‌های اجتماعی طرح‌های گرافیکی و بنرهایی برای صفحه‌ اصلی بسازید.
  • زمان پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید.
  • طرح‌های خلاقانه‌ی خود را برای ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آماده کنید.
  • حساب‌ و کتاب خود را شروع کنید تا مشخص شود توانایی پیشنهاد چه مقدار تخفیف را دارید.
  • و یادتان باشد که برای تبلیغات هزینه‌ای بیشتر از معمول کرده‌اید و باید این هزینه در نظر گرفته شود.

11- برای خریداران خود کارت هدیه ارسال کنید

چه کسی گفته نمی‌توان یک کسب کار آنلاین را به‌صورت آفلاین تبلیغ کرد؟

black friday marketing ideas 06 - 12 ایده خلاقانه برای بازاریابی در جمعه سیاه (Black Friday)
برای خریداران خود کارت هدیه ارسال کنید؛ ایده‎های خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

برای خریداران خود در مناسبت‎های مختلف کارت هدیه و کد تخفیف بفرستید. همچنین خریداران خود را تشویق به خرید کارت هدیه برای اطرافیان کنید و این کارت هدیه‌ها را به‌صورت فیزیکی به دست خریدار برسانید تا بتوانند به یکدیگر هدیه بدهند.

12- پیشنهاد تخفیف VIP بدهید

خریداران خاص خود را گروه‎بندی کنید و برای آنها تخفیف‎های VIP در نظر بگیرید. این گروه از مشتریان شما با نام خریداران وفادار، به‌احتمال‌زیاد بیشتر از خریداران جدید، از فروشگاه خرید خواهند کرد. به این افراد تخفیف‌های ویژه بدهید و اطمینان حاصل کنید که این تخفیف‌ها به خریدان عادی داده نشوند؛ به این صورت افراد VIP حس خاص بودن خواهند داشت.

حتما بخوانید:
دوشنبه مجازی رکورد فروش آنلاین امریکا را شکست
منبع
oberlo
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن