آموزشکسب و کار

آکادمی ایمیل مارکتینگ: چرا هر ایمیلی که ارسال می کنم اسپم است؟

آکادمی ایمیل مارکتینگ: چرا هر ایمیلی که ارسال می کنم اسپم است؟
امتیاز دهید

من برای این که ایمیل های بازاریابی ارسالی ام اسپم یا هرزنامه محسوب نشوند، خیلی تلاش کرده ام. این جمله ای بود که یکی از کاربران محترم ارسال کردند. باید بگویم اگر شما هم این چنین تصوری دارید، به ادامه این مطلب توجه و تمرکز خاصی داشته باشید تا به شما بگوییم، زیاد هم مطمئن نباشید که ایمیل اسپم ارسال نکرده اید.  

از این جا شروع می کنیم که، مشترک ایمیل خود را ثبت کرده است و برای تایید اشتراک باید بر روی لینک ارسالی شما کلیک نماید. هر ایمیل شما یک لینک لغو اشتراک هم دارد، بعلاوه شما مطالب ارزشمندی را ارسال می کنید.

با این اوصاف چرا می گوییم هر ایمیلی که ارسال می کنید ممکن است اسپم باشد؟ 

قبل هر چیزی بهتر است ببینیم اصلا «ایمیل اسپم» چیست؟

طبق تعریف لغت نامه وبستر، اسپم، «ایمیل ناخواسته» است.

Email Spam - آکادمی ایمیل مارکتینگ: چرا هر ایمیلی که ارسال می کنم اسپم است؟

بیش از پیش به واژه ناخواسته توجه کنید. ممکن است آنها با شما ارتباط برقرار نکرده اند. بگذارید از نرخ باز شدن ایمیل هایتان به عنوان شاخصی برای تعیین این مهم که آیا مشترکین شما ایمیل های شما را می پسندند یا نه استفاده کنیم.

به طور متوسط و با توجه به حوزه فعالیت شما، نرخ بازشدن ایمیل ها بین ۱۵٫۲ درصد تا ۲۸٫۵ درصد در نوسان است. این یعنی چیزی حدود ۸۴٫۸ درصد مشترکین شما اصلا به سمت باز کردن ایمیل شما نرفته اند. این اتفاق ناخوشایند زمانی رخ می دهد که این اشخاص قبل از این اطلاعات تماس خود را به شما داده اند، و برای تایید اشتراک هفت خوان رستم را پشت سر گذاشته اند تا در نهایت با آنها ارتباط برقرار کنید. در واقع آنها ایمیل شما را نمی خواهند، بنابراین ایمیل های شما برای آنها «ناخواسته» و در نتیجه «اسپم» است.

 

حتما بخوانید:  آکادمی ایمیل مارکتینگ: ۵ اصل اساسی برای نوشتن عناوین ایمیل با نرخ باز شدن بالا

اجازه می خواهیم که یک گام فراتر بگذاریم و بگوییم حتی خوانده شدن ایمیل هم کافی نیست. زمانی ایمیل شما اسپم نیست که برخورد خوانندگان با ایمیل شما، همانند ایمیلی باشد که یک دوست و یا شخصی که می خواهد از وی خبری داشته باشد، برایش ارسال کرده است. 

البته درصد چنین ایمیل هایی قابل اندازه گیری نیستند، اما به جرات می توانیم بگوییم این ارقام از نرخ بازشدن ایمیل های شما هم کمتر است.

smaller icon occasion communication mail 1098 5838 - آکادمی ایمیل مارکتینگ: چرا هر ایمیلی که ارسال می کنم اسپم است؟

اگر تا این جای مطلب را با دقت مطالعه کرده باشید یک پرسش را در ذهن دارید که واقعا چگونه و به چه صورتی، ایمیلی ارسال کنیم که دریافت کننده، آن را بخواهد؟  بلی درست است، « بخواهد ». خواندن کافی نیست بلکه خواستن هم بسیار مهم است. باید این حس را بوجود آوریم که حس کند با یک دوست طرف است نه یک فروشنده یا ارائه دهنده خدمتی که فقط می خواهد پول در آورد و بگذرد. به واقع چگونه می توان در نزد مشترکین خود جایگاه یک شریک، دوست و یا آشنا را پیدا کنیم؟ باید در پاسخ گفت: بازاریابی ایمیلی خود را به یک گفتگوی دو طرفه تبدیل کنید.

چرا در کشوری که سرانه مطالعه خیلی پایین است مردم بیخود و بی حهت ایمیل های شما را مطالعه کنند و در آخر هم خوشنود شوند. باید گفتگو را به سمت و سویی ببرید که نه تنها آن را بخوانند بلکه به شما پاسخ دهند. ایمیل را فقط محلی برای ارایه پیشنهادات رگباری محدود نسازید، در قالب مبادله پیشنهادات، ایده ها، نظرات و احساسات به آن شکل و شمایل خوبی دهید.

no spam - آکادمی ایمیل مارکتینگ: چرا هر ایمیلی که ارسال می کنم اسپم است؟

با روش های عملی زیر دیگر ایمیل اسپم نفرستید:

  • از آیدی های ایمیل نظیر no-reply{at}yourcompany.com یا حتی info{at}yourcompany.com اصلا استفاده نکنید، حتما یک نام واقعی باشد. فرستنده ایمیل های شما باید یک انسان باشد. چه اشکالی دارد هر یک از فروشندگان شما با نام واقعی خود با مخاطبین ارتباط برقرار کننند.
  • از آنها سوال بپرسید مردم دلگرم می شوند اگر درباره نیاز و مشکلشان از آنها  سوال شود، بنابراین از مشترکان خود نظر بخواهید، درباره نیازها و چالش هایشان سوال کنید و ببینید چه چیزی آنها را خوشحال می کند.
  • در پاسخ گویی لحظه ای تامل نکنید و فورا پاسخ مشترک خود را بدهید، هر گاه شخصی برای شما ایمیلی ارسال کرد، به موقع و در اولین فرصت ممکن با خوشرویی پاسخش را بدهید. این که فرد اولین بار وارد سایت شما شده یا یک مشتری قدیمی است هیچ فرقی نمی کند. این موضوع اینقدر اهمیت دارد که اگر خودتان وقت نمی کنید به ایمیل ها پاسخ دهید، حتما یک نفر را برای این کار استخدام نمایید.
  • نیت و نگرش خود را تغییر دهید، مشتری یک انسان است با تمامی صفات انسانی چه خوب و چه بد ، سعی کنید با آن ها طوری رفتار کنید که گویی در مقابل شما هستند و چشم در چشم هستید. اگر هزار بار بگویم کم است، “یک مشترک یا مشتری یک انسان است فقط به چشم منبع درآمد نگاه نکنید“.

 

حتما بخوانید:  آکادمی ایمیل مارکتینگ: چگونه مشترکین ایمیل مارکتینگ خود را افزایش دهیم؟

و اما کلام آخر…

ارتباط و تعامل دوطرفه پادشاه بازاریابی ایمیلی است. از هر فرصتی برای  تعامل با مشترکان تان و شناخت بیشتر آنها استفاده کنید. متوجه می شود که حتی برروی نوشتن متن ایمیل هایتان هم تاثیر می گذارد، چرا که با یک فرد خاص طرف هستید نه یک لیست بلند بالا از ایمیل های بی نام و نشان.

اگر خوب عمل کنید دیگر از ارسال ایمیل اسپم خبری نیست.

 

حتما بخوانید:  آکادمی ایمیل مارکتینگ: احترام به مخاطبین، اولین شرط موفقیت!

منبع: newskala

برچسب ها
Please Login to comment
avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید