اخبارخودرو

رتبه بندی برترین برندهای خودرو در ایران؛ محصولات رنو گوی سبقت را ربوده است

اتحاد استراتژیک آلیانس با حضور 3 کمپانی، رنو، نیسان و میتسوبیشی با رهبری رنو فرانسه موفق به واردات ۲۴ هزار دستگاه خودرو، بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار خودرو در 8 ماهه نخست سال جاری به ایران شد و توانست مالک ۴۲ درصد از کل بازار ایران شود.

کنسرسیوم آلیانس
کنسرسیوم آلیانس

به گزارش نیوز کالا و به نقل از ایران جیب، این ارقام علاوه بر ۱۲۰ هزار دستگاهی است که شرکت کمپانی رنو از طریق شرکای خود یعنی ایران‌خودرو و سایپا در سال ۲۰۱۷ در بازار ایران به فروش رسانده است. این موضوع جایی مهم می شود که باوجود عمر اندک واردکنندگان محصولات رنو، نیسان و میتسوبیشی روز به روز شاهد رشد فزاینده فروش این سه برند در کشومان هستیم که خود نشان کیفیت، تلاش و رقابت‌پذیری تولیدات کنسرسیوم آلیانس است و این که تا چه اندازه حضور بیشتر رنو در ایران به توسعه صنعت خودروی کشور کمک کند؟

اگر نگاهی به لیست برترین شرکت های واردات خودرو بیاندازیم، متوجه می شویم که بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری رقابتی شده است و خریداران با گزینه های بیشتری برای انتخاب روبرو هستند. بر این اساس اگر در گذشته برند هیوندا به تنهایی مالک 40 درصد بازار کشور بود حال این شرکت تنها مالک 29 درصد کل بازار خودروهای وارداتی است.

کمپانی رنو با واردات حدود 15.5 هزار دستگاه خودرو علاوه بر کسب رتبه نخست واردات از لحاظ تعداد، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خودرو در ۸ ماهه نخست سال جاری به ایرانیان فروخته است و در بین دو محصول کولئوس و تالیسمان نقش پررنگ تری داشته اند.

تالیسمان رنو
تالیسمان

و اما هیوندای با یک شیب نزولی از حدود ۳۳ درصد سهم بازار خودرو در ۸ ماهه نخست ۹۵، حدود ۱۹ درصد از کل بازار ایران را با بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب بیش از ۲۷۰ میلیون دلار اتومبیل را به خریداران ایرانی به فروش رسانیده است.

تویوتا نیز با کمک شاخه لوکس خود یعنی لکسوس توانست ۷۴۰۰ دستگاه خودرو در ایران بفروشد و با کسب رتبه سوم مهم‌ترین واردکنندگان خودرو به بازار، 14 درصد از این بازار را از ان خود کند و بیش از ۲۷۵ میلیون دلار خودرو به ایران بفروشد.

نیسان که تنها یک سال از حضورش در ایران می گذرد با فروش حدود ۵۲۰۰ دستگاه خودرو که به ۲ شاسی‌بلند ایکس‌تریل و جوک محدود می شود موفق شد 10 درصد از بازار خودروی ایران را از ان خود کند و 110 میلیون دلار اتومبیل در ایران به فروش برساند.

ایکس‌تریل
ایکس‌تریل

پس از همه این برندهای موفق در ایران، نوبت به کیا می رسد که در رتبه پنجم قرار دارد که با بدترین افول فقط توانست کمی بیش از ۴۱۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش برساند و با کسب 7.5 درصد از این بازار حدود ۹۵ میلیون دلار فروش داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 10 درصدی فروش مواجه شده است.

و اما  دیگر خودروساز کره ای یعنی سانگ‌یانگ با واردات  ۲۵۰۰ دستگاه اتومبیل که بیشتر مدل تیوولی بوده است ضمن کسب 4.5 درصد از سهم بازار ایران، بیش از ۲۶ میلیون دلار خودرو در بازار ایران به فروش رسانده است.

تیوولی
تیوولی

در این رتبه بندی میتسوبیشی بالاتر از بی ام دبلیو در رتبه ششم بازار است و با  ۲۴۰ دستگاه از انواع محصولات خود، ضمن کسب ۴ درصد از بازار ایران حدود ۴۵ میلیون دلار از گردش مالی بازار خودروهای وارداتی ایران را به خود اختصاص داده است. و بی ام دبلیو با فروش بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در ایران، ۱۴۵ میلیون دلار به ایران صادرات داشته است و رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

برندهای  پورشه، پژو، دی‌اس و ولوو در رتبه هشتم برترین واردکنندگان بازار ایران جای گیرد.

 

حتما بخوانید:  فرمول تعیین قیمت خودرو در سال ۹۷ از زبان شورای رقابت

 

 

رتبه بندی برترین برندهای خودرو در ایران؛ محصولات رنو گوی سبقت را ربوده است
امتیاز دهید

برچسب ها

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید