آموزشکسب و کار

آکادمی ایمیل مارکتینگ: ۵ اصل اساسی برای نوشتن عناوین ایمیل با نرخ باز شدن بالا

هنگامی که مخاطب ایمیل خود را چک می کند، اولین چیزی که در اینباکس خود می بیند عناوین ایمیل است. به این فکر کنید که مخاطب شما روی این کره ی خاکی تنها و تنها مخاطب شما نیست، بلکه ممکن است از خیلی جاها ایمیل بازاریابی بدستش برسد. با این اوضاع چه عاملی سبب می شود که در این بین، ایمیل شما با احتمال بیشتری نسبت به بقیه باز شود؟

آکادمی ایمیل مارکتینگ: ۵ اصل اساسی برای نوشتن عناوین ایمیل با نرخ باز شدن بالا

به واقع یکی از مهم ترین معیارهای سنجش موفقیت ایمیل مارکتینگ، open rate یا نرخ بازشدن ایمیل است و کاهش یا افزایش این میزان مستقیماً به کیفیت عنوان ایمیل شما بستگی دارد. دردناک است که هنوز هم بازاریابانی وجود دارند که به عواقد و قوانین منقضی تکیه دارند و به جای آن که به درک هر چه بهتر عوامل روانشناختی پشتوانه بازشدن ایمیل ها کمک کنند، به گفتن چند باید و نباید اکتفا می کنند.

کلید قفل باز شدن ایمیل ها در دستان خودتان است، فقط باید بلد باشید که چگونه از آن استفاده کنید. این کلید نامش عنوان با کیفیت است. آنچه در ادامه این مطلب از سری مباحث آموزش ایمیل مارکتینگ بدان اشاره داریم، ذکر 5 اصل مبتنی بر اصول روانشناختی است که متخصصان بازاریابی ایمیلی در هنگام نوشتن ایمیل هایی با نرخ بازشدن بالا از آن استفاده می کنند. 


اصل ۱: احساسات را دخیل کنید

نظر هر متخصص فروش باتجربه ای را در مورد چرایی خرید مردم جویا شوید، پاسخی با این مضمون به شما ارائه می دهد: مردم به دلایل عاطفی و احساسی اقدام به خرید می کنند. این اصل شامل حال عناوین ایمیل هم می شود. اگر عنوان ایمیل شما احساسات و عواطف مخاطب را درگیر کند، احتمال باز شدن این ایمیل، نسبت به ایمیلی با عنوان منطقی و عقلانی بیشتر خواهد بود.

از چه ابزاری در عنوان ایمیل بهره بگیرم؟ شما می توانید حس کنجکاوی خواننده را برانگیزید و یا این که از انگیزه های عاطفی همچون، اضطرار، ارضای فوری نیاز نیاز به اعتبار،قدرت و یا حتی ترس استفاده کنید.

نتیجه این کار چیست؟  در پی این عمل واکنشی از سمت خواننده پدیدار می شود که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در وجودش قلیان می کند و این احساس مخاطب را به سمت کلیک کردن بر روی ایمیل شما و سرانجام مطالعه آن به خاطر رفع نیازش سوق می دهد. نکته مهم در این قسمت این است کهعنوان اینیل با متن ایمیل همخوانی داشته باشد، زیرا عناوین انحرافی، نتیجه عکس دارد و باعص افزایش لغو اشتراک می شود و یا حتی شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری می کنند.

 

اصل ۲: هر چه دقیق تر بهتر

آکادمی ایمیل مارکتینگ: ۵ اصل اساسی برای نوشتن عناوین ایمیل با نرخ باز شدن بالا

هر چه دقیق تر به جزئیات ملموس اشاره کنید توجه مخاطب بیش از پیش جلب می شود. چه اشکالی دارد که در مخاطب شور ایجاد کنید آن هم با یک عنوان خوب و البته صادقانه.

مثلا، من به جای آنکه بنویسم ” آموزش ایمیل مارکتینگ” بنویسم ” چگونه مشتریان بالقوه را به ثبت نام در خبرنامه ایمیلی علاقمند سازیم؟” جزئیاتی از این شکل مخصوصا زمانی که در عنوان جای گیرند توجه مخاطب را جلب می کنند و ناخودآگاه یک واکنش عاطفی را بر می انگیزد که به باز شدن ایمیل منجر می شود.

چه تاثیری دارد؟ به واقع دقیق بودن، احساس قابل باورتر بودن و افزایش اعتبار را به همراه دارد. مثلا: عبارت «بیش از 60 درصد» نسبت به «63 درصد» و از آن هم بهتر «63.8 درصد» به کاربر انگیزه کمتری می دهد. اعداد عجیب و غریب اما دقیق تر با حس کنجکاوی بازی می کند و انگیزه ای را ایجاد می کند که ایمیل را باز کنم و ببینم چه خبره؟!

 

اصل ۳: معجزه ی جملات دوستانه

آموزش ایمیل مارکتینگ

به یاد داشته باشید، مشتری ساز ترین ایمیل ها دوستانه ترین لحن را با خود بهمراه دارند. به جای این که به صورت خشک و رسمی و اداری وار با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، به صورت مالمه وار و راحت بنویسید، انگار با دوستتان در حال گفتگو هستید. از آنجایی که عنوان ایمیل اولین برخورد مخاطب با شماست پس این پیوند را دوستانه آغاز کنید.

 

اصل ۴: به هر اندازه که ضروری است بنویسید

درست است که گفتیم عنوان ایمیل را تاجایی که می شود دقیق تر بنویسید، اما لزومی ندارد خود را به کلمات خاص و یا تعداد مشخصی از کلمات و واژگان محدود کنید.  قوانین و قاعده هایی که برای تعداد کلمات یا کاراکترهای مناسب می شنویم و می خوانیم همگی با حُسن نیت پیشنهاد می شوند، بهتر است خود را درگیر این مسائل نکنید.

شما با فضایی طرف هستید که دیده نمی شوید و این جملات است که باید روح داشته باشند. توجه به احساسات و دقیق بودن خیلی مهم تر از قرار گرفتن در چارچوب تعداد کاراکتر ها و … است، زیرا این عواطف است که انگیزه را برای کلیک کردن بر روی ایمیل شما بوجود می آورد. حتی اگر تمام عنوان دیده نشود همان مقداری که دیده می شود اگر کنجکاوانه باشد، ایمیل شما گشوده می شود.

علاوه بر این، درک علاقمندی ها و رفتارها ی مخاطبین خاص خود بسیار به شما کمک می کند. برخی از کاربران عناوین کوتاه، بعضی ها هم عناوین بلند را می پسندند. اما چگونه بفهمیم که مخاطبین شما کدام را دوست دارند؟ برای دریافت این پاسخ اصل پنجم در نوشتن عنوان ایمیل بازاریابی را چند بار بخوانید.

 

اصل ۵: عنوان ایمیل خود را به بوته آزمایش بگذارید

آموزش ایمیل مارکتینگ

برای عنوان های خود از تست های دوبخشی یا split test استفاده کنید و چک کنید که کدامیک از ایمیل هایی که ارسال کرده اید بیشتر باز شده اند. این عمل برای شما دو مزیت دارد:

اول اینکه اگر از پاسخگوی خودکار یا ایمیل های autoresponder بهر ه میبرید، می توانید آن عنوان ایمیلی که نرخ باز شدن یا open rate بیشتری را دارد را انتخاب کنید و به کار خود مشغول شوید. ثانیا، با نظارت مستمر و آزمون های دقیق به تدریج الگوهایی را در عناوینی که مخاطبان شما نسبت به آنها واکنش نشان می دهند پیدا خواهید کرد. با آگاهی از اینکه مخاطب شما کدام نوع عنوان و محتوای عناون را می پسندد، بسیار بهتر و راحت تر می توانید عناوین عاطفی، دقیق و خاص خود را به رشته تحریر در بیاورید.

نظر شما چیست؟  آیا از این اصول در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کرده اید؟ چه نتیجه ای را در بر داشته است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مباحث ایمیل مارکتینگ با نیوز کالا در میان بگذارید.

 

تهیه شده در نیوز کالا

 

 

Please wait...
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید

اطلاع از
avatar
بستن